سفر به ازمیر

سفر به ازمیر ترکیه

در ادامه سفر به ترکیه و دیدار از شهر مختلف این کشور بعد از استانبول نوبت سفر به ازمیر می رسد. ازمیر یکی از ۳ شهر بزرگ ترکیه است که در کناره دریای اژه قرار دارد و یکی از قطب های تجاری و صنعتی در این کشور محسوب می شود. که همچنین ده‌ ها دلیل برای انتخاب ازمیر به عنوان شهر ایده‌آل برای زندگی وجود دارد: آب و هوای فوق ‌العاده، مردم خونگرم و صمیمی، مکان ‌های زیبا و دیدنی و …، اما این دلایل تنها بخشی از ویژگی های خوب ازمیر برای سفر و زندگی گردن است. در ادامه این مقاله از مجله سفر با ما همراه باشید.

سفر به ازمیر ترکیه

سفر به ازمیر

ازمیر، از نظر تاریخی اسمیرنا، شهری در غرب ترکیه است. سومین شهر بزرگ این کشور و یکی از بزرگترین بندرهای آن، ازمیر در سر خلیج حفاظت شده ازمیر در ساحل عمیق دریای اژه قرار دارد. ازمیر یکی از قدیمی‌ترین شهرهای مدیترانه‌ای جهان است که در طول ۵۰۰۰ سال گذشته از اهمیت تاریخی تقریباً مداومی برخوردار بوده است. کاوش‌ها نشان می‌دهند که سکونتگاهی معاصر با اولین شهر تروی است که قدمت آن به هزاره سوم قبل از میلاد می‌رسد. اسکان یونانی ها برای اولین بار با وجود سفال های مربوط به حدود ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد به وضوح تأیید می شود.

آب و هوا در ازمیر

شهر ازمیر ترکیه با آب و هوای مطبوع خود در تمام طول سال مشخص می شود، بهار با آفتاب و هوای راحت و گرم همراه است. همچنین زیبایی سرسبزی و درختان سرسبز منطقه را به همراه دارد.

تابستان در ازمیر گرم و آفتابی است و این به بازدیدکنندگان شهر اجازه می دهد تا در آب های آبی قایق سواری و ورزش های آبی انجام دهند. در مورد زمستان، هوا خوب و گرم است و باران ملایمی وجود دارد.

سفر به ازمیر

فرودگاه بین المللی ازمیر

این فرودگاه که رسما به نام فرودگاه بین المللی عدنان مندرس نامگذاری شده است، به شهر ازمیر خدمات رسانی می کند و در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی ازمیر، ترکیه واقع شده است. در سطح فرودگاه های بین المللی ترکیه در رتبه چهارم قرار دارد.

مهم ترین مکان های گردشگری ازمیر

بقایای موزه آگورا ازمیر

بقایای آگورا ایزمیر در شهر ازمیر ترکیه قرار دارد که آثار تاریخی عظیمی هستند که قدمت آنها به دوره یونان و عثمانی باز می گردد. بقایای آن از برخی بناهای معماری مانند کاخ پادشاه، معابد و خانه های ساخته شده از سنگ تشکیل شده است.

سفر به ازمیر

شهر باستانی افسوس

شهر یونانی افسوس یکی از معروف ترین مکان های گردشگری ازمیر ترکیه است که ریشه آن به سال ۶۰۰۰ قبل از میلاد باز می گردد.

قلعه کادیویکاله

یکی از برجسته ترین مکان های توریستی در ازمیر ترکیه، قلعه Kadifekale است که قدمت آن به دوران روم می رسد، این قلعه در بالای کوهی به همین نام قرار دارد که به دلیل نظارت بر اکثر نقاط شهر، موقعیت استراتژیک ترکیه را تشکیل می دهد.

سفر به ازمیر

برج ساعت ازمیر

در سفر به ازمیر برج ساعت ازمیر در وسط میدان کوناک در ازمیر قرار دارد را باید دید که تاریخ ساخت آن به سال ۱۹۰۱ برمی‌گردد.برج ساعت نمادی از شهر است که برای جشن بیست و پنجمین سالگرد حکومت سلطان عبدالمجید دوم ساخته شده است.

  و دیگر مکانهای زیبا و به یاد ماندنی مانند : موزه باستان شناسی ازمیر، منطقه طبیعی چیشمه ازمیر ترکیه، اسکی کوهستانی “بوزداغ کایاک”، بهشت ازمیر، باغ وحش ازمیر هستند که در سفر به ازمیر نباید آنها را از دستت داد.

بهترین هتل های ازمیر

شهر ازمیر مجموعه ای از بهترین و مجلل ترین هتل های ترکیه را در بر می گیرد.

 هتل پارک در نزدیکی رادیسون ازمیر، هتلی در مرکز شهر

هتل هوشمند ازمیر. هتل در مرکز شهر ازمیر

سفر به ازمیر

 هتل های سوئیستل گرند افس

هتل رنسانس ازمیر

هتل موونپیک ازمیر

ویندهام گرند ازمیر اوزدیلک

هتل دابل تری هیلتون در نزدیکی فرودگاه ازمیر

سفر به ازمیر

هیلتون گاردن مسافرخانه ازمیر بایراکلی 

وهتل کاگلا (Çağla)، هتل  ازمیر پالاس (Izmir Palas)، کردون (Kordon)، کیلیم (Kilim)، ویندهام گراند (Wyndham Grand) و کی  (Key) که از بهترین هتل های ساحلی ازمیر هستند.

 

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید