سفر به باکو و خرید بلیت هواپیما – باکو در قرن هشتم میلادی قلمرو شیروانشاه بود. این شهر بارها مورد حمله خزرها و (از قرن دهم) روسها قرار گرفت. شیروانشاه ا اول یک نیروی دریایی در باکو ساخت و با موفقیت حمله روس ها را در سال ۱۱۷۰ دفع کرد. 

خرید بلیت از سفر آنلاین

خرید بلیت پرواز

 پس از زلزله ویرانگری که شامخی، پایتخت شیروان را در گرفت، دربار شیروانشاه در سال ۱۱۹۱ به باکو نقل مکان کرد. خرید بلیت هواپیما

عصر شیروان تأثیر زیادی بر باکو و بقیه آذربایجان امروزی گذاشت. بین قرن های ۱۲ و ۱۴، استحکامات عظیمی در باکو و شهرهای اطراف آن ساخته شد. برج دختر، برج رامانا، قلعه نارداران، قلعه شاگان، قلعه مردکان، قلعه گرد و همچنین قلعه معروف سابایل در جزیره خلیج باکو مربوط به این دوره است. دیوارهای شهر باکو نیز بازسازی و تقویت شد.

سفر به باکو- آذربایجان

در اوایل قرن شانزدهم، ثروت و موقعیت استراتژیک باکو توجه همسایگان بزرگتر خود را به خود جلب کرد. در دو قرن قبل تحت حکومت ایران‌ محور قرا قویونلوها و آق قویونلوها بود. سقوط آق قویونلو، شهر را بلافاصله وارد حوزه سلسله تازه تأسیس صفویه ایرانی به رهبری شاه (شاه) اسماعیل اول (ح. ۱۵۰۱-۱۵۲۴) کرد. اسماعیل اول در سال ۱۵۰۱ باکو را محاصره کرد و آن را تصرف کرد. او به شیروانشاه اجازه داد تا تحت فرمانروایی صفویه در قدرت باقی بمانند. جانشین او، پادشاه طهماسب اول (۱۵۲۴-۱۵۷۶)، شیروانشاه را به طور کامل از قدرت کنار زد و باکو را بخشی از استان شیروان کرد. باکو به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از امپراتوری خود و سلسله های متوالی ایرانی برای قرن های بعدی باقی ماند تا اینکه از طریق عهدنامه گلستان ۱۸۱۳ به امپراتوری روسیه واگذار شد. خاندان شیروان که از قرن نهم بر باکو حکومت می کرد، در دوره حکومت صفویان خاموش شد. خرید بلیت هواپیما

باکو پایتخت و بزرگترین شهر آذربایجان و همچنین بزرگترین شهر در دریای خزر و منطقه قفقاز است.

باکو در ۲۸ متری (۹۲ فوت) زیر سطح دریا واقع شده است که آن را به پایین‌ترین پایتخت ملی جهان و همچنین بزرگترین شهر جهان در زیر سطح دریا تبدیل می‌کند. خرید بلیت هواپیما

باکو در ساحل جنوبی شبه جزیره آبشرون و در کنار خلیج باکو قرار دارد. در آغاز سال ۲۰۰۹، جمعیت شهری باکو کمی بیش از دو میلیون نفر تخمین زده شد. به طور رسمی، حدود ۲۵ درصد از کل ساکنان این کشور در منطقه شهری باکو زندگی می کنند. باکو تنها کلان شهر آذربایجان است.

باکو به دوازده بخش اداری و ۴۸ شهرستان تقسیم شده است. از جمله این شهرک‌ها در جزایر مجمع‌الجزایر باکو و شهر سنگ‌های نفتی که بر روی پایه‌هایی در دریای خزر، در ۶۰ کیلومتری (۳۷ مایلی) باکو، ساخته شده‌اند. شهر داخلی باکو به همراه کاخ شیروانشاه و برج دوشیزه در سال ۲۰۰۰ به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. بر اساس “رده بندی Lonely Planet”، باکو نیز در میان ده مقصد برتر جهان برای زندگی شبانه شهری قرار دارد.

این شهر مرکز علمی، فرهنگی و صنعتی آذربایجان است. بسیاری از مؤسسات بزرگ آذربایجان در آنجا مقر خود را دارند. خرید بلیت هواپیما

بندر تجارت دریایی بین المللی باکو قادر است سالانه دو میلیون تن محموله های فله عمومی و خشک را جابجا کند. در سال های اخیر، باکو به مکان مهمی برای رویدادهای بین المللی تبدیل شده است.

  • در سال ۲۰۱۲ میزبان پنجاه و هفتمین مسابقه آواز یوروویژن بود.
  • درسال ۲۰۱۵بازی های اروپایی ،
  • چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی
  • جایزه بزرگ آذربایجان از سال ۲۰۱۶،
  • درسال ۲۰۱۸،۲۰۱۹میزبان فینال لیگ اروپا ،
  • و درسال ۲۰۲۰ یکی از شهرهای میزبان یوفا یورو ۲۰۲۰ بود.

شهرت این شهر به خاطر بادهای تندش است که در نام مستعار آن، “شهر بادها” منعکس شده است. خرید بلیت هواپیما

سیستم حمل و نقل باکو

در طول تاریخ، سیستم حمل و نقل باکو از واگن‌های اسب‌سواری، تراموا و راه‌آهن‌های باریک استفاده می‌کرد. از سال ۲۰۱۱، ۱۰۰۰ کابین مشکی توسط شرکت تاکسی باکو و به عنوان بخشی از برنامه ای که در ابتدا توسط وزارت حمل و نقل آذربایجان اعلام شده بود، سفارش داده شد.

حمل‌ونقل ریلی محلی شامل فونیکولار باکو و مترو باکو است، یک سیستم حمل‌ونقل سریع که به‌ خاطر هنر، نقاشی‌های دیواری، موزاییک‌ها و لوسترهای تزیین شده‌اش قابل توجه است. مترو باکو در نوامبر ۱۹۶۷ افتتاح شد و در حال حاضر شامل ۳ خط و ۲۵ ایستگاه است.

در سال ۲۰۰۸، تقی احمداف، رئیس متروی باکو، برنامه‌های خود را برای ساخت ۴۱ ایستگاه جدید طی ۱۷ سال آینده اعلام کرد. اینها به مجتمع اتوبوسرانی جدید و همچنین فرودگاه بین المللی خدمت خواهند کرد. در سال ۲۰۱۹، راه آهن حومه باکو افتتاح شد. خرید بلیت هواپیما

BakuCard یک کارت هوشمند واحد برای پرداخت در انواع حمل و نقل شهری است. اتوبوس ها و متروهای بین شهری از این نوع سیستم پرداخت کرایه مبتنی بر کارت استفاده می کنند.

ایستگاه راه آهن باکو پایانه ای برای اتصال ریلی ملی و بین المللی به شهر است. خط آهن قارس – تفلیس – باکو که مستقیماً ترکیه، گرجستان و آذربایجان را به هم متصل می کند، در سال ۲۰۰۷ شروع به ساخت کرد و در سال ۲۰۱۷ افتتاح شد. این خط آهن باکو را به تفلیس در گرجستان متصل می کند و از آنجا قطارها به آخالکلاکی و قارص در ترکیه ادامه می یابد. .

حمل و نقل دریایی باکو

حمل و نقل دریایی برای باکو حیاتی است، زیرا این شهر عملاً توسط دریای خزر از شرق احاطه شده است. خدمات حمل و نقل به طور منظم از باکو از طریق دریای خزر به ترکمن باشی (کراسنوودسک سابق) در ترکمنستان و بندر انزلی و بندر نوشار در ایران انجام می شود. کشتی های مسافربری، همراه با سی باس کاتاماران پرسرعت (Deniz Avtobusu)، همچنین ارتباط اصلی بین شهر و شبه جزیره آبشرون را تشکیل می دهند. خرید بلیت هواپیما

بندر باکو در سال ۱۹۰۲ تأسیس شد و ادعا می کند که بزرگترین بندر دریای خزر است. دارای شش تاسیسات ترمینال اصلی بار، ترمینال کانتینری، پایانه کشتی، پایانه نفت، پایانه مسافربری و ترمینال ناوگان بندری است. ظرفیت انتقال این بندر به ۱۵ میلیون تن فله مایع و تا ۱۰ میلیون تن محموله خشک می رسد.

در سال ۲۰۱۰، بندر تجارت دریایی بین المللی باکو شروع به بازسازی کرد. ساخت و ساز قرار بود در سه مرحله انجام شود و تا سال ۲۰۱۶ تکمیل شود. هزینه های تخمینی ۴۰۰ میلیون دلار آمریکا بود. از آوریل تا نوامبر بندر باکو برای کشتی‌هایی که محموله‌ها را برای سفرهای مستقیم از بنادر اروپای غربی و مدیترانه بارگیری می‌کنند قابل دسترسی است.

جاده دولتی M-1 و مسیر اروپایی E60 دو بزرگراه اصلی اتصال بین اروپا و آذربایجان هستند. شبکه بزرگراه اطراف باکو به خوبی توسعه یافته است و دائما در حال گسترش است.

سفر به باکو - فرودگاه باکو اذربایجان

فرودگاه بین المللی حیدر علی اف باکو

فرودگاه بین المللی حیدر علی اف تنها فرودگاه تجاری باکو است. ترمینال باربری جدید باکو به طور رسمی در مارس ۲۰۰۵ افتتاح شد. این ترمینال به عنوان یک مرکز باربری بزرگ در کشورهای مستقل مشترک المنافع ساخته شد و در واقع اکنون یکی از بزرگترین و از نظر فنی پیشرفته ترین در منطقه است. همچنین چندین پایگاه هوایی نظامی کوچکتر در نزدیکی باکو وجود دارد. مانند پایگاه هوایی باکو کالا که برای هواپیماهای خصوصی، هلیکوپترها و چارترها در نظر گرفته شده است. خرید بلیت هواپیما

گردشگری و خرید

باکو یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در قفقاز است که هتل های این شهر در سال ۲۰۰۹ ۷ میلیون یورو درآمد کسب کردند. بسیاری از هتل های زنجیره ای جهانی در این شهر حضور دارند. باکو دارای بسیاری از نقاط گردشگری و تفریحی محبوب است، مانند میدان فواره‌های مرکز شهر، ساحل یک و هزار شب، ساحل شیخوف و سنگ‌های نفتی. در مجاورت باکو یانارداگ وجود دارد که یک نقطه همیشه سوزان گاز طبیعی است.

 در ۲ سپتامبر ۲۰۱۰ با افتتاح میدان پرچم ملی، باکو رکورد جهانی بلندترین میله پرچم را به نام خود ثبت کرد. -میله پرچم بلندتر چند سال بعد، میله پرچم برچیده شد و میدان پرچم ملی با نرده ها بسته شد. خرید بلیت هواپیما

مراکز خرید باکو

باکو چندین مرکز خرید دارد. معروف ترین مراکز خرید مرکز شهر عبارتند از:

بندر باکو، پارک بولوار، گنجلیک مال، مترو پارک، ۲۸ مرکز خرید، شهر آیگون و مرکز خرید AF.

مناطق خرده‌فروشی شامل مغازه‌هایی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا بوتیک‌های سطح بالا است.

لازم به ذکر است که این شهر در فهرست گران‌ترین شهرهای جهان در سال ۲۰۱۱ که توسط “مشاوره منابع انسانی مرسر” انجام شده است، در رتبه ۴۸ قرار دارد. خیابان نظامی آن و همچنین خیابان نفتچیلار از گران ترین خیابان های جهان هستند. 

هتل های باکو

سفر به باکو

هتل هیلتون باکو ، پنج ستاره

مکانی که از نام این هتل مشخص است از هتل های پر آوازه ی شهر باکو، هتل هیلتون از دیگر هتل های ساحلی باکو است که خدمات و امکاناتی دارد.  کارکنان این هتل تمام تلاش خود را جهت راحتی میهمانان و تمیزی ملافه ها و امکانات اتاق ها و راحتی تخت ها انجام می دهند تا رضایت شما را جلب کند.

 در رستوران و کافی شاپ هتل برای صبحانه و وعده های غذایی دیگر می توانید انواع غذاهای حلال،مدیترانه ای، اروپایی و رژیمی را سرو کنید.

امکانات هتل هیلتون باکو :

هر امکانات و خدماتی را که می توانید در هتل هیلتون در اختیار مهمانان خود قرار می دهد، به هنگام ورود خدمات پذیرایی، نظافت اتاق ، ترنسفر فرودگاه و شاتل، در تمام ساعات شبانه روز ممکن است .

امکانات وخدمات هتل  شامل  استخر سرپوشیده ،مربی شخصی در باشگاه ، باشگاه ورزشی با تمام امکانات

اتاق بخار ، آرایشگاه مردانه و زنانه، سونا و جکوزی

آدرس هتل هیلتون باکو  : Azadlig Avenue 1B , Sabayil ,Azerbaijan

سفر به باکو

 هتل فورسیزنز باکو ، هتلی پنج ستاره و نزدیک به جاذبه های شهری

هتل فورسیزنز جزو بهترین های پنج ستاره باکو می باشداین هتل  با داشتن امکانات عالی و منحصر بفرد که ارایه می دهد وهم چنین نزدیکی به کاخ اسماعیلیه و وسعت فضای هتل توجه همگان را به خود جلب میکند . از خدمات رایگان این هتل پنج ستاره باکو می توان به صبحانه ی رایگان، پارکینک رایگان و اینترنت وای فای اشاره کرد.

با اقامت در این هتل می توانید درکمترین زمان خود را به جاذبه های گردشگری باکو که شامل محله های قدیمی و میدان فواره است، برسانید. بعد از گشت و گذار می توانید در آرامش اتاق یا استخر سرپوشیده باشید. هتل فورسیزنز باکو با مهمانداران بسیار مهربان و محترم می توانید قهوه را سفارش دهید و برای داشتن هر چیزی که کافیست لب تر کنید.

آدرس هتل فورسیزنز باکو:  Neftchilar Ave 1 , Baku , Azerbaijan

هتل گرند هتل یوروپ باکو ، پنج ستاره

، این هتل پنج ستاره باکو به دلیل داشتن طراحی صمیمی رستوران به همراه بهترین منوی غذاهای آذربایجان و بین المللی حسی گرم و دلچسبی را به شما میدهد هتل گرند هتل یوروپ باکو با داشتن تفریحات متنوع  میتواند در تمام طول روز مهمانان را سرگرم کند در هتل گرند هتل یوروپ شما میتوانید نمای باغ سبز بیرون را از پشت شیشه های سرتاسری به هنگام صرف صبحانه تماشا کنید.خرید بلیت هواپیما

به دلیل موقعیت خوبی که این هتل در مرکز شهر دارد به راحتی می توانید در شهر جاهای دیدنی را یافته وبازدید نمایید. و هم چنین میتوانید از پشت پنجره های هتل شهر و دریای آبی خزر را تماشا کنید .

آدرس هتل گرند یوروپ باکو:  Tbilis Prospekt 20 , Nasimi , AZ1078 Baku, Azerbaijan

 

هتل بوتا باکو، سه ستاره

اگر برای اقامت در یکی از بهترین هتل های ارزان باکو هستید، ما هتل بوتا با نام انگلیسی Buta Hotel را به شما پیشنهاد میدهید چرا که علاوه بر این که قیمت مناسب دارد،اینترنت و صبحانه و بوفه رایگان هم دارد،  دارای کتری برقی برای نوشیدن چای در اتاق ها می باشد. و به منظور گشت و گذار در شهر و تماشای دیدنی های شهر باکو پایتخت آذربایجان هم تنها ۳ دقیقه تا ایستگاه مترو پیاده راه دارید، و هم چنین تنها ۵ دقیقه تا برج های معروف شهر باکو پیاده راه است . با کاخ شیروانشاه۲۰ متر فاصله دارید و همچنین با  ساحل فاصله زیادی نیست، هم چنین پرسنل هتل  با تسلط کامل به زبان فارسی ، اقامتی شیرین و به یادماندنی برای شما فراهم می کند.

آدرس هتل بوتا باکو:  Gasr street 16 , Sabayil , AZ1095 Baku , Azerbaijan

 

هتل کارات باکو ، سه ستاره

هتل کارات جزو بهترین هتل های سه ستاره باکو است که با قیمت مناسب می باشد.  فاصله اش با جاهای دیدنی مانند سالن کنسرت حیدر علی اف، ایستگاه اصلی باکو و پارک زمستانی تنها ۵ دقیقه پیاده راه دارد. رستوران هتل کارات با نام انگلیسی Karat Inn Hotel انواع غذاهای آذربایجانی و ترکی را سرو می کند، طراحی زیبایی دارد اتاق های بسیار تمیز و صبحانه رایگان هم است. خرید بلیت هواپیما

آدرس هتل کارات باکو : Suleymal Rahimov street 175 , Nasimi , AZ1000 Baku , Azerbaijan

هتل هالیدی این، چهار ستاره

هتل هالیدی این باکو از جمله هتل های uall باکو است دارای ۲۲۳ اتاق با خدمات از جمله تخت نوزاد در اتاق های تمام این هتل قرار داد.تمامی  اتاق ها دلباز ورنگ روشن دارند، اینترنت وای فای و تماس تلفنی و بطری آب معدنی رایگان وجود دارد. و هر روز صبحانه از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۱۰:۳۰ سرو می شود و خدمات بیدار کردن مهمان راهم می توانید سفارش دهید.

از این هتل تا بلوار باکو و مراکز خرید باکو و تاور میدان تنها مسافت کمی پیاده راه دارید. هتل هالیدی ۴ ستاره باکو برای زوج های جوان خیلی مناسب است و تنوع غذایی بالایی از جمله غذاهای گیاهی و آمریکایی و حلال .

آدرس هتل هالیدی این : Nasimi , AZ1000 Baku , Azerbaijan , Keykab Khanim safaraliyeva street 5

 

هتل ایست لجند باکو ، سه ستاره

بهتر است برای رزرو هتل آنلاین در باکو به هتل های سه ستاره بروید، هتل ایست لجند باکو از جمله هتل هایی است که استخر فصل و روبازکه برای مهمانان این هتل رایگان است.

رستورانهای باکو

اگر می‌خواهید در سفر به آذربایجان  بنا بر ذائقه‌های خود لذت ببرید، می‌توانید رستوران‌های مورد علاقه خود را از لیست ذکر شده انتخاب کنید. خرید بلیت هواپیما

۱- رستوران ماری وانا

Mari Vanna Baku   یکی از بهترین رستوران های آذربایجان است که با محیطی خاص، فضای داخلی دنج و غذاهای مفصل پذیرای مشتریان خود است. این مکان با مجسمه های چینی، آباژور، کتاب، عکس، نقاشی روی دیوارها و لوسترهای زیبا آراسته شده است. ماری وانا قطعا آن حس اشرافی را به شما خواهد داد. برخی از بهترین اقلام غذایی که سرو می شود عبارتند از کوفته گیلاس، دنده گوشت گاو له شده با پوره نخود و نوشیدنی های با طراوت خانگی.

مکان: باکو، pr-kt Zarifa Aliyeva 93

زمان: ۱۰:۰۰ صبح / ۱۲:۰۰ بعد از ظهر تا ۱۲:۰۰ صبح

۲-رستوران ایتالیایی اسکالینی

رستوران ایتالیایی اسکالینی مکانی عالی برای صرف شام با خانواده یا عزیزانتان است. این رستوران با فضای داخلی به رنگ زرد، مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است. برخی از بهترین غذاهای لذیذی که می توانید در اینجا امتحان کنید عبارتند از کالاماری کدو سبز فریتی، اسپاگتی «اسکالینی» و گنوکی آل گورگونزولا ای نوچی. از آنجایی که این مکان مورد علاقه بسیاری از گردشگران است، فراموش نکنید که میز خود را از قبل رزرو کنید. خرید بلیت هواپیما

مکان: آذربایجان، خیابان باکیخانوف ۲، باکو ۱۰۶۵

زمان: ۱۲:۰۰ الی ۱۵:۰۰، ۱۹:۰۰ الی ۲۳:۰۰

۳- رستوران دلما

اگر می خواهید تعدادی از بهترین غذاهای اروپایی را امتحان کنید، باید از رستوران دلما دیدن کنید.

این رستوران که در نزدیکی میدان فواره قرار دارد، به دلیل فضای داخلی خلاقانه و تم قدیمی باکو، شگفت انگیز است و تعداد زیادی مهمان دارد. می توانید در اینجا استراحت کنید و از غذاهای چشم نواز در این رستوران معروف آذربایجان لذت ببرید.

مکان: M.Rasulzada kuc 8, Baku 1000, آذربایجان

زمان: ۱۰:۰۰ صبح الی ۲:۰۰ بامداد

۴- رستوران سولوها

 سولوها رستورانی است که باید به آن پناه ببرید. آنها خدمات استثنایی را بدون تاخیر در سفارشات به مشتریان خود ارائه می دهند. برخی از غذاهای ترجیح داده شده در اینجا مرغ کیف، وارنیکی و پلمنی اسفناج و کدو تنبل هستند. این وعده های غذایی مجلل هزینه زیادی برای شما نخواهد داشت. خرید بلیت هواپیما

 مکان: ۶۱ میرعلی قشقای، باکو، آذربایجان، آذربایجان، آذربایجان

زمان: ۱۲:۰۰ الی ۱۱:۰۰ شب

۵- رستوران سوماخ

سوماخ که اخیراً بازسازی شده، فضای داخلی رستوران را ارتقا داده و تغییراتی در منو ایجاد کرده است. این یک مکان محبوب قدیمی برای بازدیدکنندگان خارجی و افراد محلی است.

 برخی از غذاها مانند غذاهای فریناس، پلو، کباب و غذای ساج در منوی غذایی آنها باید امتحان شود. شاید نخواهید در حین استراحت در دکوراسیون مدرن، غذاهای خوش طعم را از دست بدهید.

مکان: آذربایجان، باکو، خیابان خوجالی، ۲۰/۲۲

زمان: ۱۲:۰۰ الی ۱۲:۰۰ صبح

۶-رستوران فیروزه

درست در نزدیکی میدان فواره، رستوران فیروزه در زیرزمین ساخته شده است که قطعا حس اصیل آذربایجان را به شما می دهد. آنها یک منوی گسترده دارند که شامل پلو فیروزا، قطاب با پنیر و بلدرچین لونگی است. هنگام سفر به اروپا، این جواهر پنهان را در نزدیکی میدان فواره امتحان کنید زیرا یکی از رستوران‌های دیدنی باکو، آذربایجان است.

مکان: ۱۴ Tarlan Aliyarbeyov, Baku 1005, آذربایجان

زمان: ۱۲:۰۰ الی ۱:۰۰ بامداد

۷- رستوران  وناهارخوری مویدا لانژ  Movida Lounge And Dining

می‌توانید غذاهای آمریکای شمالی و خاورمیانه را در موویدا لانژ و ناهارخوری که بازدیدکنندگان و مردم محلی برای یک شام شیک ترجیح می‌دهند، میل کنید. غذاهای معطر از گوشت کبابی گرفته تا هوموس و فلافل را خواهید چشید. دم کرده گیاهان و ادویه جات با کیفیت طعم این ظروف را برای درمان جوانه های چشایی شما افزایش می دهد.

مکان: ۱۵۳ Neftchilar Ave, Baku 1010, آذربایجان

زمان: ۱۲:۰۰ الی ۱:۰۰ بامداد

۸-باغ هنر

باغ هنر که تنها چند قدم دورتر از برج میدان قرار دارد، انواع غذاها مانند پلو، کباب، لاوانگی و شیرینی های محلی را ارائه می دهد. شام می توانید با موسیقی زنده محلی و جاز از غذای خود لذت ببرید. غذا و سرگرمی در باغ هنر ارزش قیمت هایی را دارد که آنها درخواست می کنند.

مکان: آصف زینالی، ایچری شهر ۲۲، باکو ۱۰۰۰، آذربایجان

زمان: ۸:۰۰ صبح الی ۲:۰۰ بامداد